Hore bez-dole jazz

Hore bez-dole jazz
  Hore bez dolu jazz
  Piateho augusta
  Môj sen
  Čuv-piv-pá-vu-vi-vpej
  A ja smutný, zarmútený
  Javorom javorom
  Bačovské pastorále
  Čaro Okavanga
  Aurelius flamenco
  Po noci s tebou
  Keď si mím

1996 Aurelius Q. and Acer studio

Na začiatku bolo priateľstvo a spoločná láska k jazzu. Peter Belák (gitara), Erich Vladár (klávesy), Peter Sedlák (spev), Ivan Letaši (bas. gitara) sa zišli na jeseň roku 1991, a keď po absolvovaní jazzových dielní v roku 1992 v Bratislave doplnil zostavu Peter Hozlár (bicie nástroje), bol na svete Aurelius Quintet.

Členovia skupiny zúročili skúsenosti zo svojho predchádzajúceho hudobného života na domácej klubovej scéne a vytvorili si svoj osobitý štýl. V meste bez významnejšej jazzovej tradície si Aurelius dokázal rýchlo získať vlastné publikum. Prvý väčší úspech zaznamenal Aurelius Quintet v decembri v roku 1993 so skladbou Joe Zawinula - Birdland. Skupina ju predviedla vo vlastnej úprave spolu so ženským vokálnym triom (Petra Vladárová, Miriam Kahúnová a Ľudmila Gabrišková) na jazzovom festivale v Žiline. Vyvrcholením tohto obdobia bola v roku 1994 účasť na festivale "Vokalíza" v pražskom paláci kultúry, kde sa začala aj spolupráca s vynikajúcou českou jazzovou speváčkou Janou Koubkovou. Výsledkom bolo mimoriadne úspešné spoločné vystúpenie na 2. ročníku Trenčianskeho jazzového festivalu v roku 1995, ktorého je Aurelius Quintet zakladateľom. V tomto období Petra Hozlára pri bicích vystriedal skúsený Ján Babič a skupina začala spolupracovať s vynikajúcim ruským saxofonistom Ruslanom Nikolajevom, ktorý sa stáva externým členom kapely. Na festivale sa spoločne s nimi predstavil aj veľký objav slovenskej jazzovej scény - speváčka Miriam Bajlová z Liptovského Mikuláša.

V súčasnosti skupina vystupuje úspešne v kluboch v Čechách a na Slovensku, venuje sa vlastnej tvorbe, ako aj sólovým projektom. CD "Hore bez, dolu jazz" zahŕňa dvojročné úsilie skupiny o hľadanie vlastnej tváre a výrazu v jazzovej hudbe. V štýlovo pestrom zoskupení skladieb prevláda hravá melódia, vsadená do jednoduchých i zložitejších harmónií, striedaná sketovaným spevom a rytmami afro, latin, fusion a funky. Zaujímavé sú skladby Bačovské pastorále, A ja smutný, zarmútený, Javorom, javorom, kde svojráznych aranžmá vystupujú prvky slovenského folklóru, ktorý je skupine veľmi blízky.

<< Diskografia

 
webdesign: PC Centrum | login